26 Mart 2013 Salı

Sen Kimsin?

 Evet.Bana yakışmayacak bir şey düşünemiyorum bu dünyada.Her türlü iyilikte yakışır bana her türlü kötülükte.Bende öyle bir şey var ki bana her şey yakışır.Amma velakin bunu sadece ben bilirim.Nitekim kimse benim kötü bir insan olabileceğime ya da kötü bir şey yapabileceğime ihtimal vermez.Onlar bana yakıştıramaz çünkü.Ammaaa yakışmasaydı bu zamana kadar iyiliğim kadar kötülüğüm de dokundu insanlara.O zaman onları yapmazdım.
 Günahsız,hatasız insan olmaz.Herkes bir şekilde -nefsine mi dersin artık yoksa iradesine mi- bir yerlerde bir yerde acı çektirmiş ya da bilerek canını yakmıştır birinin.İnsan egosu bu hiçbir zaman boş durmaz.Sen iyi bir insan olmaya çalışsan da o seni bir şekilde ele geçirir.Küçük bir çocuğa nasıl ki çok kolay bir şekilde yalan söyletebilirsin ya da bir çocuğun elinden şekerini elinden alabilirsin asılsız bir vaat ile.İşte aynı şekilde egonda seni kandırır bu şekilde.He şöyle insanlar var;'ben asla hata yapmam.Ben çok iyi bir insanımdır ki; Allah herkesin kalbine göre versin bana da aynı şekilde.'.Yok öyle bir dünya kardeşim! Sende kötüsün.Bak ben burda inkar ediyor muyum ne olduğumu?Sende etme.Çok inandığın,taptığın,istediğin her şeyi elde etmek için ona ellerini açıp dua ettiğinden kaçamazsın.Bana yalan söylemeye çalışsan da,kendini kandırsan da...
  İnsan neden dua eder?Ne isterse onun için,onu elde etmek için.Biri için dua edersin çok sevdiğin bir insandır.Onun iyi olmasını istediğin için dua edersin(Sevmediğin insana etmezsin amma).Bir araba istiyorsundur bir sevgili istiyorsundur ,seni her şeye rağmen sevebilecek.Hep istiyorsundur.Bunun karşılığında inancın gereği belki ibadetini yapıyor ya da yapmıyorsun.Ama istemekten de hiçbir zaman vazgeçmiyorsun farkında mısın?Peki sen kimsin de bu hakkı kendinde buluyorsun?Ne özelliğin var da istediğin bir şey olmadığında isyan bayrağını çekiyorsun hemen öyle.Ne yaptın be bu zamana kadar insanlık için?Kaç kere düşündün durumu senden kötü olan insanları?Ne zaman düşündün yağmur yağarken,fırtına koparken kediler ne yapıyorlardır acaba diye?Ormanları da yok ediyoruz ama acaba bir ağaç kesilirken o da feryat ediyor mudur bir insan gibi can verirken? Hiç mi düşünmedin yani?E sen egosuna sürekli yenilen bi zavallısın o zaman.E ne diye kötü bir insan olduğunu kabul etmezsin madem öyle ey Ademoğlu?
seni çok sevecek ya da cennete gitmeyi
  Bu sefer hep sana sorularla geldim.Bu yazımda senden hesap soruyorum.Hesap ver bana sen kimsin?


  Sen insansın dostum.Sen iyi olduğun kadar kötüsünde.Belki yaptığın kötü ne varsa lanet ediyor çok pişmanlık duyuyorsun.Belki pişmanlık duyduğun halde aynı hatayı tekrara düşüyorsun.Lanet ediyorsun kendine belki.Sen böyle bir insan mısın?Senin kendine bunu yapmaya hakkın var mı diyorsun kendine.Var.Dedim ya sen insansın.İnsan ki;her ne olursa olsun sadece ömrünü nihayetine erdirenekadar insandır.O saatten sonra topraksın o saatten sonra fidansın o saatten sonra zaten sen bir külsün avucumun içindeki.Nefes aldığın sürece kendini sorgulamayı bırakma.Her zaman sor kendine ben kimim diye,benim sana sorduğum gibi.Ancak o zaman iyi bir insan olma çabası içerisinde son nefesini verebilirsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder